Kevesebb fogyasztás, jobban húz, nagyobb teljesítmény, nem csörög
A napokban jelent meg a palettán a Prowerdose üzemanyag adalék. Jó tudni: a terméknek már komoly előélete van, számos éles teszten ment keresztül. Az egyiknek a hálózathoz is van köze, közvetett módon. Szlaukó Gábor és csapata évek óta résztvevője a Budapest-Bamako Rallynak. A legutóbbi 9000 kilométeres túrának a Prowerdose termékkel együtt indultak. A csapatban ott volt külön autóban Fülöp Orsolya és Szlaukó Róbert is. Mindenekelőtt nézzük, hogyan bizonyított az üzemenyag adalék átlagos és szélsőséges körülmények között – Gábor beszámolója alapján.
„Tapasztalatból tudjuk, hogy egy ez a nagy távolság és igen változatos időjárás és terep mennyire igénybe veszi az autókat, hisz egyszerű hétköznapi autóval annyi km-t kell megtenni, mint más itthon fél év alatt. Mivel túra kategóriában indultunk, így a versenyautónk helyett a régebbi furgonokon teszteltük az adalékot. Az autókról tudni kell, hogy már nagykorúak és teljesítményük a 75-80 LE körül mozog. Az ilyen teljesítményű autóknak hatalmas próbatétel az európai szakasz, mivel pár nap alatt kell velük megtenni autópályán 3-4 e km-t a kompig, hogy átérjünk velünk Afrikába. Afrikában pedig az üzemanyag minősége jelent problémát. Minősége a megszokott európai nyomába sem ér, igaz az ára sem, többletfogyasztást eredményez. Nyugat-Szahara adómentes részén az üzemanyag 0,5 EUR/liter, igaz csak itt, a többi országban, már bőven 1 Euro fölötti az ár. Minden rutinos bamakista itt tankol fel annyit, amennyit csak bír. Az egész út során használtuk az adalékot. Van ahol kúton, van ahol kannából tankoltunk. Az európai szakaszon az igen erős igénybevétel során mindenki arról számolt be, hogy autója fogyasztása 8-8,5 l/100km-es határt nem lépte túl, ami igen jónak, mondható mivel mindenki meg volt pakolva rendesen és autókból a maximum ki lett hozva, mivel el kellett érnünk a gibraltári kompot. A fekete kontinensen is remekül vizsgázott az adalék. A többletfogyasztás minimális volt. Piszoktól, kosztól senkinek sem dugult el az üzemanyagszűrője, pedig általában egyet szoktunk cserélni az úton, nálam is kettő volt tartalékba. A termék kiszerelése is használhatósága pedig roppant praktikus, igaz Mi mindig tölcséren keresztül töltöttük az autókba.”
Szubjektív élmények
Gábor összefoglalva elmondta még, hogy volt egy szubjektív része is a tesztnek, ami minden sofőr számára figyelemre méltó lehet. Azaz, mit érez a pilóta, amikor Prowerdose adalékkal segíti az autóját?
– Gábor azt mondja: komoly teljesítménynövekedésről lehet beszámolni. Ne feledjük, hogy a gépek, amikkel mentek, alaphelyzetben 70-78 lóerőt tudnak, ráadásul most teljesen megpakolva, akár 24 órás üzemmódban, és alaposan felpörgetve (autópályák, hegyek) működtek. Nem lehet másként fogalmazni, de mindenki érti, aki vezet, mire gondolhat: egyszerűen „jobban húz” az autó!
– Az üzemanyag fogyasztás csökkenésének kérdéséhez még egy fontos adalék. Az afrikai benzint ne próbáljuk meg egy lapon említeni az európaival. Gábor inkább egy kávéfőzőkben honos zaccos vízhez tudná leginkább hasonlítani, amit csak harisnyán keresztül mert betankolni. Így nagyjából sejthető az értéke… Másképpen: a fogyasztás csökkenésének fentebb hivatalosan leírt mértékéhez még bátran hozzá lehet toldani. Gábor szerint akár két literrel is kevesebbet fogyasztottak százon, átlagban nézve!
– Nem csörög, nem zörög, minden rendben van a motorral. Kis dolognak tűnik? Amikor nincs ilyen tapasztalat, talán igen. De ha véletlenül megjelennek ezek a hangok a kocsinál, kész rémálom. Ezekben a szélsőséges helyzetekben e téren is segített a Prowerdose.
Adományok, sikerekkel
Végül emlékezzünk meg arról, hogy a csapat tagjai a baráti túrázás élményén túl, nagyon komoly adományozói tevékenységet is folytatnak. Van egy alapítványuk, melynek a felügyelőbizottságában a Szlaukó-testvérek mellett az közismert és kiváló ágvezető, hálózatigazgatója, Kónya György is benne van.
A legutóbbi rally célja nem Bamako, hanem Bissau volt. Guinea-Bissau a világ 4. legszegényebb országa. A futam során az egyesületük és alapítványuk által összegyűjtött adományokat egy oázis melletti marokkói iskola, és egy guinea-bissaui falusi iskola kapta. De például 2010-ben az adománykamion több, mint 30%-át a csapatuk gyűjtötte össze, ez több száz doboznyi adományt jelentett. Persze nem csak Afrikára figyeltek, hiszen az elmúlt esztendőkben például Dunaszerdahelyen és Erdélyben is bőkezűen osztották szét a felajánlásokat. Mindemellett nem csupán túráznak, hanem versenyeznek is, igaz, erre most kevesebb idejük volt a karitatív munka mellett. A nagy rallykon többször nyertek már különdíjat, és számos hazai megmérettetésen győztek, vagy állhattak a dobogóra akár tájékozódási-, akár élményrallyn. A következő nagy rallyn pedig egy egészen különleges ötlettel készülnek, melynek cím: pólóra fel! De erről majd később…