Mint ismert, az Ökonet webshop is reszponzív lett , tehát a mobiltelefonokra optimalizálva segíti a rendelést. Az elmúlt napok tapasztalatai ugyanakkor azt mutatják, hogy ennek következtében megnőtt a sikertelen bankkártyás fizetések és a „dupla rendelések” száma. Ennek elkerülése érdekében kérjük szépen figyelembe venni az alábbiakat.
Türelem a betöltésnél
Kérjük, hogy amikor valaki (nagyon helyesen!) mobilról keresi fel a webshop.okonet.hu oldalt, legyen nagyon körültekintő, és főként türelmes. Pláne hónap végén, mikor egyébként is lassabb az oldal a rengeteg, párhuzamosan beérkező rendelés miatt. Egy fontos tanács: amikor a kattintunk (a folyamat bármely fázisában), várjunk pár másodpercet, hogy az oldal megfelelően frissüljön. Minél többször kattintanak ugyanis például a rendelés gombra, annyiszor jelenik meg a rendszerben. A gép tehát azt érzékeli, hogy egy-két percen belül akár négyszer-ötször (!) adott le rendelést valaki, ráadásul hajszálpontosan ugyanazt, ami egyértelműen hibára, vagy türelmetlenségre utal. Ennek az egyik következménye, hogy jelentősen növeli az adminisztrációt (hiszen ki kell szűrni a valószínűsített akaratlan rendeléseket), lassítja a pontok feldolgozását is (nem kell mondani, ez mekkora hátrány lehet, különösen hó végén), valamint nehezíti a kiszállítást.
Magától újratölthet
S ha valaki még nem próbálta (vagy nem vált nála rutinszerűvé), fontos tudni, hogy amennyiben egy mobileszközről rendel, akkor a kétlépcsős hitelesítés végrehajtása miatt a CIB fizetős oldala – bizonyos készülékeknél – úgymond háttérbe kerül. Ennek „előhozatalánál” (lapozgatás a megnyitott oldalak között), sokféle telefon automatikusan újrafrissíti a felületet. A gond az, hogy így a CIB oldala az újratöltés miatt alapból elutasít, mivel újnak érzékeli a helyzetet, akkor is, ha a fizetési és hitelesítési adatokat egyébként jól adja meg. Tehát megszakítja az eredeti rendelést. Átmeneti megoldás: amennyiben ilyet tapasztalnak saját készüléküknél, ha lehetséges, okoseszközök használatánál külön eszközről hitelesítsék a vásárlást. Mivel nem a Biocomtól függ ennek programozása, ezek csupán irányadó javaslatok, s a beérkezett jelzések alapján messze nem minden típusú készüléket érint.