Nemrégiben egy gyors üzleti haladást lehetővé tévő munkamódszert ismertettünk, a céges versenyhez kapcsolódva. Noha a versenyzési időszak lejárt, az messze nem veszíti az érvényét! Aki ugyanis gyorsvonati sebességgel kíván haladni, s minél előbb meg akarja valósítani az álmait a Biocom segítségével, bátran olvassa újra, tervezze, s használja. A következőkben ugyancsak a Biocom legnagyobb ágvezetőjének, Lőrincz János hálózatigazgatónak az ajánlásával következik néhány alapgondolat. A kettő nem üti egymást, de tény, hogy minden (újra)indulónak más az élethelyzete, álma, célja, s az üzletépítésre rászánható ideje. Fogalmazzunk úgy: ez is egy lehetséges, hosszú távú, biztos, megalapozott fejlődést lehetővé tévő lépéssorozat. Emellett erősen stabilizáló hatása is van, főleg azok számára, akik már tartanak valahol az építkezésben. De azt is mondhatnánk: tulajdonképpen ez mindennek az alapja…
Csodarecept nincs…
Ilyen bevezető után valószínűleg nagyon sokan várják a „csodareceptet”, mert éppen elakadtak, tétováznak, kapaszkodót keresnek. Olcsó lenne azt fejtegetni, hogy: „a csoda bennünk van”, de attól még igaz. S hogy mi ez a csoda? A rendszeres, tervezett munka, konkrét célokkal. Persze, aki régebb óta benne van a rendszerben, annak ez a kijelentés sem új. Mégis, mi lehet akkor az, amire a cél is utal, s ami gyógyír lehet a lassuló fejlődésre, fogyatkozó pontokra…?
Új ember: fejlődés
Keress új embereket a hálózatodba! Ez sem friss ötlet, de nézzük egy követhető, megvalósítható modell keretében. El tudod-e képzelni azt, hogy hetente legalább egy embert szponzorálj? Értelmezvén a kifejezést: hetente minimum egy új emberrel bővüljön a teljes hálózatod? Tehát nem arról van szó, hogy heti egy embert keresel meg azzal, hogy esetleg volna itt egy lehetőség… Ha abból indulunk ki, hogy egy magát aktívnak mondó üzletépítőnek heti rendszerességgel kellene találnia két-három (részben csoportos, részint egyéni) alkalmat új jelöltekkel való találkozásra, információátadásra (beleértve munkatársai segítését is!), akkor ez messze nem lehetetlen.
Bárhol történhet az előrelépés
S mint ahogy a hálózatépítést általában, ezt sem egyedül kell csinálni! Nem feltétlenül az a „feladat”, hogy mindezt saját erőből, saját névlistából, „magányos harcosként” tedd meg, bár, aki a munka elején tart, részben elkerülhetetlen. Amennyiben valakinek már van valamekkora meglévő hálózata, ez a teljes csoportra érvényes! A vezetőnek, vagy leendő HV-nak (persze a saját példa felmutatásán túl) ebben inkább a szervezésé, motiválásé a fő feladat. Nyilván, neki sem árt szponzorálnia, de még egyszerűbb kiválasztania a csapatból mozdulni vágyó embereket, s az ő névlistájukon dolgozni, azon velük végigmenni (akár újra). Összességében szinte mindegy, hol zajlik a bővülés a szőlőfürtön belül, a lényeg, hogy a teljes csoport növekedjen. S ahol havi négy új név megjelenik, előbb-utóbb megtelik élettel az üzlet. A vezetők esetében ez biztonságot, megtartást, és növekedést, az alacsonyabb karrierszinteken a vezető válást segíti elő. Tehát: szervezz, segíts!
A számok egyértelműek
Mit hozhat ez a konyhára? Számoljunk egy picit! Heti egy ember, az havi négy. Egy új ember a szponzornak saját pontként hoz negyvenet, plusz az ő saját százasa, ami a regisztráció feltétele, az már száznegyven. A valóságban azonban több, ugyanis az utóbbi hónapok átlagait szemlélve legkevesebb kétszáz ponttal indulnak az új csatlakozók. S négyszer kétszáz az már nyolcszáz, ami egy hálózatvezetői üzletnek már majdnem a negyede… Pusztán négy új regisztrációból! Nem beszélve ezek továbbgyűrűző hatásairól, folyamatos vásárlásaikról, s az ő későbbi beléptetéseikről… De maradjunk „csak” a négy embernél. Ezt minden hónapban megismételve egy év alatt nagyjából ötven fős új hálózat alakul ki, ami persze jóval több, mert az képtelenség, hogy semmilyen aktivitás ne legyen ennyi emberből!
Bővíts – névlistát is!
Már szinte hallani a kérdést azoktól, akik esetleg régebbi tagok, s névlistájuk apadóban van: de honnan? Jelen cikknek nem fő témája, hogyan bővítsük a névsort, de kézenfekvő lehetőség például minden korábban megkeresett jelölt újbóli megszólítása az időközben bejött új termékekkel. Legújabban például a Lourdes, hidrogénes vizet előállító készülékkel… Érdemes ismerőseinktől ajánlásokat kérni, akár azoktól is, akiknél a múltban ezt elszalasztottuk. Sokan hálásak lesznek majd érte leendő tagjaink közül.
Nem kell bonyolítani
S ha közben a „régiekről”, azaz a már meglévő fogyasztóinkról, hálózati (nem aktív) tagjainkról sem feledkezünk meg, akkor minden a fejlődés irányába mutat. Mert annak alapja az összes mlm szakirodalom és tapasztalat szerint a bővülés, tehát az új emberek megszólítása, szponzorálása. A pontok átmenetileg csökkenhetnek, ám ha rendszeres munkával bővül a taglétszám, az minden szinten eredményt hoz majd. Magyarán: nem kell mindent túlbonyolítani és csodareceptekre vadászni, valamint megreformálni a rendszert. „Csak” azt kell tenni, amit mindenki tud, s mindenki az első perctől csinál. Mindehhez hozzárendelni egy megvalósítható tempót (hetente legalább egy új ember a hálózatba!), s megcselekedni.
A siker garantált!