Talán nem is egy, hanem szűk másfél évre érdemes visszapillantani, ha szeretnénk egy picit megállni az év végi hajtás után. Lőrincz János arany fokozatú hálózatigazgató, a Biocom legnagyobb ágának vezetője szerint ez alatt az időszak alatt sok dolgot rendbetettünk közösen. A múltnál azonban még fontosabb a jövő: rendbe kell tenni magunkat is belülről, valamint készségszinten használni az alapvető munkamódszereket a siker érdekében. Mindezekről bővebben is kérdeztük az ágvezetőt.
– Mielőtt az ág eredményeiről kérdeznélek, mit tartasz a legnagyobb előrelépésnek?
– Sok minden történ az elmúlt hónapokban, ami történelmi léptékűnek is nevezhető. Létrejött a Biocom cég, sőt, megjelentünk hivatalosan is több országban. Átalakult, kiszámítható lett a csomagküldés, jól használható segédanyagaink születtek, ráadásul több nyelven, hogy csak a legfontosabbakat említsem.
– Nyilván most jön a csattanó…
– Igen, október 5-e mindent felülír. A Siker és Karrier Napon jelentette be Kovács Zoltán hálózatalapító a marketing terv bővítését. Talán elég annyit mondanom, hogy a hálózat nevében az águnk évzáróján személyesen, egy nagy serleggel köszöntem meg neki ezt a zseniális ötletet is. Valódi válaszok születtek a munka során felmerülő kérdésekre.
PÉLDÁTLAN LÉTSZÁMMOZGÁS
– Az elismerés bizonyára nem véletlen. Mi látszik a megújulás hatására?
– Mindenekelőtt példátlan létszámmozgás. Sikerült jelentősen megnövelni a belépők számát, ami mindenképpen jó jel, hiszen a létszám bővülése hozza hosszabb távon pontban is az erősödést. De más téren is érzékelhető a fejlődés. Már most látszik, hogy komolyan emelkedett azon munkatársak jövedelme, akik komolyan vették a fejlesztést az elmúlt hónapokban. Sőt, most már valóban elmondhatjuk, hogy nálunk az új, kezdő emberek is jól vannak fizetve, természetesen, ha tesznek érte. A lehetőség mindenestre adott a friss belépők előtt is. Beleértve azokat is, akiknek akár már van tapasztalatuk…
– Gondolod, hogy ez vonzó lesz ebben a szférában?
-Feltétlenül. A cégünknek egyre jobb az imázsa, hiszen évtizedek óta létező, stabil, hazai gyökerű vállalkozásról van szó. Ráadásul a fizetőképességünkről szóló valós hírek csak erősítik a rólunk kialakult korrekt képet. Egyre többen keresnek meg minket innen-onnan. Nem véletlenül: számos cég ígért túl sokat, vagy szűnt meg, jutott nehéz sorsa az utóbbi időben. Itt nálunk, aki gyorsan mozgósít, már az elején százezreket kereshet, anélkül, hogy vezető lenne.
KERESNEK BENNÜNKET
– Van ilyen irányú személyes tapasztalatod is?
– A dr. Bress Bea – dr. Orosz József-féle, egyre sikeresebb ág például ilyen. Őket a jó hírünk hozta a rendszerbe. Személyesen engem kerestek, ezért mondom, ha megvan a bizalom, és alapvetően jó a híred, akkor is dolgozol, amikor nem… Másfél év alatt elérték a harmincezer pontot, s arról se feledkezzünk meg, hogy az algát és a Prowerdose üzemanyag-adalékot is nekik köszönhetjük, sőt, a csapatukhoz tartozó dr. Simon Lászlónak, a különleges Lourdes gépet.
– S a másik, szintén az elmúlt két évben sikeressé váló új ágadat minek köszönheted?
– Annak, hogy azt csinálom, amiről beszélek. Visnyeiová Dorothynak a saját boltjában adtam a kezébe egy Clean-t. Tudod, szoktam mondani, hogy az ajándék a falon is átmegy… Párjával, Varga Istvánnal hallatlanul sikeresek, most lettek arany hálózatvezetők. Azzal együtt, hogy a szlovákiai üzletrész elindításában sokat tettek, nem kevés áldozatot hozva érte, előrelátó türelemmel. Mondhatni, használom a Lőrincz-szabályt: aki egy méteren belül kerül hozzám, harminc másodpercen túl, azt mindenképpen megszólítom, vagy kihasználom a lehetőséget, ha ő kérdez…
JÓ JELEK AZ ÁGBAN
– Most nem szeretnénk listát kérni Tőled, mert a legnagyobb ág esetében ez lehetetlen vállalkozás. De mégis, kinél láttál még jó jeleket?
– Valóban nehéz lenne felsorolni, mert szerencsére sok a jó példa. Általánosságban megemlíteném, hogy a versenyek javánál a Lőrincz-ág tagjai folyamatosan jeleskedtek, legyen szó céges megmérettetésről, vagy ágon belüli erőpróbáról. Czikora Erzsikéék végig kiemelkedően teljesítettek a kihívások során, gondolván például a hajós utakra (akinek a szponzora, Losonczi Kati nagyon komoly mértékben, közel 50%-al nőtt – nyilván nem véletlenül!), csakúgy, mint Bress Bea. Az utóbbi időben Paróczai Dezső áll az élen ebben az összevetésben, de feljövőben van Dávidová Mónika és Tatos Gyuri, valamint dr. Komáromi István is. S hogy mást ne mondjak, egy korábbi céges versenyben találtam rá a hálózat szempontjából dr. Francsics Ottóra, aki stabil hv. De folytassuk tényleg „név nélkül”, nem szeretnék senkit kihagyni. Fogalmazzunk úgy: ki tudtuk használni az előnyöket, sokakat megmozgattak ezek a lehetőségek, mert a rangsorban a továbbiakban is sok Lőrincz-ághoz tartozó nevet találnánk… S tegyük hozzá, a nagyobb ágakon belül is működtek saját dotációval a kisebb, rendszeres kihívások, „serleges” versenyek, Ferenczy Laciéknál és Vass Osziéknál éppúgy, mint Kosiba Józsiéknál. S ne feledjük, az erdélyi Péter-ágon nagyon látványos dolgok történtek, Turóczi Melinda arany hv lett.
– Javítanivaló azért bizonyára akad. Az utóbbi időben legtöbbször a névlista fontosságára hívtad fel a figyelmet. Miért?
– Mert milliókat dobál ki az ablakon az, aki a neveket csak a fejében tartja. Amit bármikor „elveszíthet”… Az egyik alapkérdés az üzletben így hangzik: kikkel? Szerencsére óriási a merítési lehetőség, s a névlista, az üzleti tőkénk folyamatosan, korlátlanul növelhető.
– Mi a másik fő kérdés?
– Természetesen az, hogy: miért? Itt pedig a célfüzet folyamatos karbantartását javaslom, s ha még nincs, az azonnali elkészítését. Tudni kell, hogy mit, miért teszünk. Ki kell tűzni a célokat, s le kell írni a terveket. Ezekben lehet nagy segítség a Siker és Karrier Napon is bemutatott néhány segédeszköz. Konkréten: a Célfüzet, a Vevőnyilvántartó füzet és a Kontakt füzet, magyarán a névlista. Ezeket kötelező megvásárolni, kitölteni, a hatékonyság érdekében. Előre el van készítve nekünk, csak használnunk kell.
A BELSŐ SZERVEZETTSÉG EREJE
– Hogy foglalnád össze mindezt átfogóbban?
– A saját szervezettségünket kell növelni, a belső integrációról van szó, önmagunk megszervezéséről, amihez fegyelmezettség kell. Ebben segítenek olyan egyszerű eszközök, mint egy naptár, határidőnapló és az előbb említett alapokmányok. A hatékonyságunk egyik kulcsa a saját szervezettségünk, erre fogunk nagyobb hangsúlyt tenni és a munkalépések oktatására a 2014-es szemináriumokon.
– Ahol egyre többen lesznek várhatóan…
– Valóban ez is a cél. Egyébként bizakodva állíthatjuk, hogy jók a kilátásaink, mert egyedülálló cég vagyunk több szempontból. Korábban már említettem a korrektséget, árszolgáltatást, korrekt fizetőképességet és a kezdők előtt is ott rejlő komoly lehetőséget, különleges marketing tervet, de tegyük hozzá azt is, hogy termékszempontból is rendben vagyunk. Az év végén nehézkes szállítások és kifogyó készletek várhatóan január második felére rendeződnek, pótlásra kerülnek és folyamatos ellátás várható. Víztechnológiában gyakorlatilag „nagyhatalom” vagyunk, az RO géptől az ionizátoron át a hidrogénes vizet előállító, egyre népszerűbb Lourdes berendezésig. Biotechnológiában is kuriózumokat nyújtunk, gondolván az SCD termékekre. Emellett több területen is speciális dolgokat kínálunk a tisztítástól a fogyásig. A tisztítást nem csak a bensőnkre érthetjük. Talán annyit elárulhatok, hogy január környékén már a depókban lehet egy olyan különleges törlőkendő, amit mostanában teszteltünk. Előzetesként annyit: volt, aki már karácsonyra kérte, mikor még nem volt raktáron… A szóbeli propaganda mindennél jobban működik, s ebben is jól állunk. Nem csoda, mert nagyon korrekt ár-érték aránnyal dolgozunk.
– Az elismerés máshonnan is jött. Még egyszer gratulálunk az MLM magazinban rólatok, Marikával együtt készült cikkhez!
– Köszönjük, nagyon jók a visszajelzések. Azt mondják, még soha ilyen gyorsan nem fogyott el az újság… A hatásai is jók a gondolatoknak, amit sokak szerint talán túl szerényen fogalmaztunk meg a közös eredményeinkről. Mindesetre a villongás nem a mi műfajunk, inkább vegyék észe a sikereket. Sőt, azóta decemberben készült egy tv beszélgetés is a Reg-Enor kapcsán a Lélek tévében, aminek kapcsán folytatást is tervezünk, mert sokan nézték, használták.
– Mit kívánsz a hálózatnak 2014-re?
– Mindenekelőtt egészséget, boldogságot, sikereket. S azt, hogy éljenek a lehetőséggel, aminek alapjait az elmúlt hónapokban közösen megteremtettük! S persze az elmúlt évtizedekben, mert munkánkat, eredményeinket fémjelzi, hogy több, mint 20 éve vagyunk jelen stabilan az mlm piacon. Egyébként már javában elindult az élet, január 2-án egyik csodálatos csapatunk új és fejlődni vágyó tagjai voltak itt nálunk tizenöten, de folyamatosan érkeznek a többiek is, valódi pezsgés van. Végül szeretném elmondani az idei év jelmondatát, amit közösen Marikával alkottunk meg:
„2014!
Eljött a Te éved!
Egészséget, gazdagságot a Biocom hoz néked!
Másolódj, gazdagodj,
Aquincumba hávét hozz!
Boldog új évet kívánunk!”
(Lőrincz János és Marika)