Fantasztikus ember. Írhattam volna csupa nagybetűvel, minden szót. Túlzás azért nincs benne, mert a jelző az eddig (nem csak a Biocom keretein belül) megélt sikerekre, eredményekre is vonatkozik, és rá is. A kettő ugyanis csak együtt működik. A régi mlm megfogalmazás szerint: akkora az üzleted, amekkorát a személyiséged elbír. Dr. Orosz Józsefet tekintve (mert ez a „hivatalos” neve, bár a címben lévőt sokkal többen ismerik) nem kételkedhetünk benne, hogy az utóbbi is adott. Pedig, találkozván vele, inkább kedvesnek, előzékenynek mondanám, sőt, alázatosnak. Lehet, hogy ez is a siker titka, ez a fajta hozzáállás? Fél év alatt érte el rohamosan bővülő csapatával a húszezer pontot (2013. január végén: 22.800PÉ), de szerinte ez csak a kezdet. Megpróbáltam a történések mögé nézni, ahol egy hatvan feletti, vidéki, szabolcsi, kislétai nagypapa helyett egy jószívű, gáláns úriembert láttam, kifogástalan stílussal – s ez nem csupán az idősödő (de fiatalos!) agrármérnök-tanácselnök-futballista gerincessége. Csak annyit kért, hogy ezzel a kérdéssel kezdjem majd írásban a beszélgetést: hogy érzed magad, Öcsi Bácsi? Rendben, ezen ne múljék…
– Hogy érzed magad, Öcsi Bácsi?
– Köszönöm, egyre jobban! Jobban, mint gondolnád!
– Ennek biztos oka is van…
– Igen. Ugyanis magam és a csapatom is hazataláltunk.
– Ez már hosszabb magyarázatra szorul…
– Nem titok, hogy korábban más, egyébként külföldi indíttatású üzletekben dolgoztam, illetve dolgoztunk sokakkal együtt. Csak szeretettel és tisztelettel tudok beszélni azokról a cégekről, s az időkről, melyeket ott töltöttem, valamint azokról, akikkel együtt dolgoztunk. Bár hadd jegyezzem meg, ez nem csak múlt idő, hiszen sokan tartanak velem ide, a Biocom-ba. Tisztelem továbbra is a más „hajókat”, az azon utazókat. Mindazonáltal úgy érzem: nagyon jó helyen vagyunk itt, itthon – miközben már külföldön is rögtön helytállunk, gondolva a csapat néhány tagjának szlovákiai, felvidéki sikereire. És Erdély, Kárpátalja még el sem indult… Visszatérve az alapkérdésre: azt érzékelem és látom, hogy ennél a cégnél szavatartó vezetők vannak, s az előzményekkel együtt számolt közel két évtizedes múlt és tapasztalat tekintélyt parancsoló.
– Ha már itt tartunk, „friss” emberként mi az elsődleges értéke ennek az üzletnek?
– Nagyon kedves emberekkel találkoztam az elmúlt hónapokban, kifejezetten baráti, családias itt a légkör. Olyan dolgokkal foglalkozik a Biocom, ami a környezetünket meghatározza. Kiváló a termékpaletta, amit folyamatosan igyekszünk megismerni, használni. Egy valamit nem kell, mert az a mi kérésünkre került a kínálatba: az Immun Supreme, másképpen az algakészítmény. Kerestük azt a helyet, ahol ezt újraalkotják, elkészítik a kedvünkért, és nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel, amit laboratóriumi vizsgálatok is visszaigazolnak. (Hála a partner-gyártócég, a Creation’s Garden szakembergárdájának – a szerk.) Egy valódi csoda van a kezünkben ezzel is, remek összetétellel, organikusan, prémium minőségben, de erről majd később. Nagyon jónak, gyorsnak tűnik a marketing terv is, úgyhogy reményteljesen tekintünk előre.
– Mi a fő motivációd ennyi év után is? Komoly, nemzetközi sikereid, tapasztalataid vannak az elmúlt évtizedből, régen abbahagyhatnád…
– Nézd, egy igazán jó networker soha nem hagyja abba, különösen, ha van hivatástudata. Nekem van, ami két gyökérből is táplálkozik. Egyrészt, mikor közel tíz éve egy hosszú betegség után elment a kedves feleségem, megfogadtam, hogy az életemet annak szentelem, hogy embereknek segíteni tudjak. Ebben a legjobb támaszt egészségi szempontból a speciális, kitűnő étrend-kiegészítők jelenthetik, ráadásul egy ilyen típusú üzletben. Az mlm segítségével ugyanis nem csak az a fontos, hogy sokakhoz juthatunk el rövid idő alatt, hanem az is, hogy akik benne vannak, az életük minősége pénzügyi téren is javulhat. Hihetetlenül fontosnak tartom a tudatformálást, a gondolkodás alakítását a ma még „alvóknál”, ez a másik fő mozgatórugóm. Büszkén vállalom, hogy a magyarság megmaradásáért, felemelkedésért dolgozom, dolgozunk, a magunk szerény eszközeivel. Nagyon fontos időszakban vagyunk, minél többek agyát a helyes gondolkodás irányába kell fordítani. Ehhez is kiváló egy ilyen mlm üzlet. Szerénytelenség nélkül mondhatom: ez egy misszió. Ha valakinek nincs küldetéstudata, előbb-utóbb úgyis leáll, bármit csinálhat.
– S mindezt hogyan kell?
– Óriási alázattal. Nézd csak meg Lőrincz Jánost (a Biocom legnagyobb ágának vezetője – a szerk.), akinek végül is igent mondtunk Bress Beával, közvetlen szponzorommal. Hosszú évek óta kiváló vezető, rég hátradőlhetne, ezzel szemben képes csodálatos személyiséggel, egyszerűen „lehajolni”, újra elindítani embereket, noha erre személyesen talán már nem lenne szüksége. Hadd kérdezzek valamit – mindenkitől. Képes vagy-e megmosni a másik lábát – jézusi értelemben? Képes vagy-e másnak segíteni szívedből, lelkedből? A mi korosztályunk nagyon is ismeri a szegénységet. A célunk az, hogy felemeljük az embereket, s akik akarnak, váljanak vezetőkké.
– Segítsünk most másoknak konkrét munkamódszerekkel is!
– Rendben. Nagyon fontos, hogy fogd meg a munkatárs kezét, és ne engedd el az üzletépítő munka során. A tevékenység nem csak addig tart, hogy belépteted. Sőt, ott csak kezdődik. Figyelj rájuk, tartsd a kapcsolatot, hívd őket rendszeresen. Akár minden hétfőn reggel, megtudakolva a heti terveiket, céljaikat, vagy segítve őket ennek a kialakításában. Mert célok nélkül értelmetlen minden.
– Milyenek a jó célok?
– Mindenekelőtt legyen tömege. Azaz legyen annyira konkrét, körülírható, hogy akár rajzolható legyen, azaz megfogható, vizualizálható. Másrészt rendelkezni kell a megvalósítási határidővel. És nagyon fontos, hogy legyen méltó hozzád. Ha túl keveset kívánsz, meg sem fogsz mozdulni érte, míg, ha nagyon magasra teszed a lécet, megbéníthat.
– S hol akadnak el a legtöbben?
– Elhanyagolnak néhány alapdolgot. Főként a rendszeres meghívást, időpont egyeztetést, és az eladást. Mondjuk ki: ez az üzlet egyik alapja. Nagyon fontos a vevőkör kialakítása és gondozása, a magas szintű kiszolgálás. Az egyik a folyamatos fejlődést biztosítja, a másik a stabilitást. Elméletben nem olyan túl bonyolult dolog ez.
– Hallomásaim szerint a közvetlen munkatársaid körében tartja magát egy öt pontból álló „követelmény”, amit gyakran idéznek Tőled. Ez valódi elvárás?
– Inkább csak tanács, amit viszont érdemes megfogadni a mindennapi hálózatépítői munka során. Így hangzik: Ne ítélj! Ne bírálj! Na panaszkodj! Kérdezz! Dicsérj!
– Kibontanád egy picit?
– Szívesen. Az első három azt taglalja, hogy engedd el a negatív érzéseket, cselekedeteket az életedből, mert egyrészt senki nem kíváncsi rá, másrészt nagyon fertőző és senkinek sem teszel vele jót. Ne bánts másokat, mert azt kapod majd vissza. S nézz magadba mindenekelőtt. Aztán kérdezz azért, hogy te irányítsd a beszélgetést, s hogy derítsd ki a másik motivációit, vágyait. Végül folyamatosan dicsérj. Lásd meg a jót a másikban, mindenek jó érzés lesz.
– Ezt Te hogyan éled nap, mint nap?
– Minden reggel, mikor felkelek, a következőt mondom, imádkozom, noha ritkán járok templomba. (A hit nem ettől függ szerintem.) Istenem, add, hogy a két kezemmel még több szeretetet tudjak adni, mint tegnap. Ez a legfontosabb! Személyesen ismertem szülőföldünkön Váci Mihályt, aki a maga módján sokszor megfogalmazta ugyanezt. Például így: „Érezzék egy kézfogásból rólad, hogy jót akarsz és Te is tiszta jó vagy!”. Első benyomást is csak egyszer lehet tenni. Az első két másodperc alatt, akár egy kézfogás, tekintet alapján eldől egy kapcsolat sorsa.
– Hogyan képzeled a jövőt, jövőtöket a Biocom üzletben?
– Szeretnénk egyre több orvost is a közös ügy mellé állítani, szerencsére a baráti, üzleti körben vannak már most is jó néhányan. Dr. Nagy Ákos, dr. Jelinek Zsuzsa, dr. Szabó Tibor, és még hosszan sorolhatnám. Szerintem sok jó dolgot fogunk még megélni közösen, most indul igazán a munka. Egészen kiváló munkatársak kezdik bontogatni a szárnyaikat: dr. Paróczai Dezső, Dávid Mónika és férje János, Terjéki Nóra… – de inkább abbahagyom, mert nem szeretnék senkit kifelejteni. Hidd el, sokat hallanak még rólunk, reméljük, a közös örömünkre.
– Sok sikert hozzá – mindannyiunk érdekében!