Mint emlékezhetünk, Molnár Antal, az ág névadója úgy nyilatkozott nemrégiben, hogy az idei esztendő egyik legfontosabb feladata a vezetői kör bővítése, melynek alapja a képzés. Ezért összerakott egy kulcsember-tréninget, amit a tervek szerint kéthavonta tartanak majd. Az első sikerét mutatja, hogy már budapesti központú ágak is meghívták a házaspárt (Anti mellett szintén sikeres hálózatépítő feleségét, Molnárné Andreát is), hogy átadják a jól összerakott anyagot. Az ágvezetők egyébként is büszkék lehetnek a csapatukra, hiszen egyre több helyen kezdenek képzéseket tartani, saját, plusz igényből, ötletből kiindulva. Szóltunk már róla, hogy Szerbiában, a Vajdaságban is megtették az első lépéseket, s most Dankó János arany hálózatvezető és csoportja is elindult a közös, nagyobb szegedi együttlétek mellett egy aprólékos, munkamódszerekre koncentráló tréninggel. Vagy, ahogy ők foglamaznak: személyiségfejlesztő ötletbörzével. Mint mondják: legyen 2014 az önállóság éve is – a sikerek jegyében. Szándékaik szerint ez az extra tartalom is hozzájárul majd ehhez. Az első alkalom után kérdeztük Dankó Jánost, a csapatrész vezetőjét.
– Kedves János! Honnan jött az ötlet, hogy a rendszeres képzések mellett saját, szűkebb körű “ötletbörzét” indítsatok?
– Gazdag Apámtól, Molnár Antaltól sokszor hallottam, hogy „amíg a szponzorod csinál valamit helyetted, addig az nem a Te üzleted, hanem az övé”! Így megbeszéltük a hálózatvezetőimmel és a csapatommal, hogy az idén komoly fejlődést szeretnénk elérni, és ez csak akkor sikerülhet, ha mi is komolyan vesszük magunkat. Ez az első lépés ahhoz, hogy erős, önálló csapattá tudjunk fejlődni. Minden hálózatépítő munkatársam egyetértett abban, hogy nem várhatjuk el az ágvezetőnktől, hogy folyamatosan egyedül vigye ezeket a terheket a hátán, így teljes mértékben, csapatmunkában, egymás között felosztva dolgozzuk fel a különböző ideillő témákat.
– Mi volt a konkrét célja ennek az első képzésnek?
– Indításként azt tartottuk fontosnak, hogy a munkatársaink, legyenek akár újak, akár gyakorlottak, betekintést nyerhessenek a családi és személyes infó főbb részeibe, azok helyes értelmezésébe, érzelmi hátterébe annak érdekében, hogy mindenki a saját „üzletét” egyre hatékonyabban tudja működtetni. Jelentős fejlesztésbe kezdtünk, így természetes volt az igény a csapattagoktól, hogy ne mindig csak az alapokról beszéljünk, hanem az egyes részeket pontosabban, részletesebben fejtsük ki. Gondolok itt konkrétan a felkészülés, elindítás szakaszára, amire idáig nem fordítottunk kellő figyelmet, vagy mondhatnám még példának a „meghívás” teljes megbeszélését, hiszen elsőként ezen múlik az üzleti sikerünk.
– Miről szólt pontosan az első alkalom?
– Úgy gondolkodtunk, hogy egy ház építéséhez is kellenek a jó alapok, úgyhogy itt is erre törekedtünk. Első körben Sajbenné Kocsondi Ildi HV beszélt az érzelmek fontosságáról, majd ezt követte Banka Csilla HV és jómagam, akik a családi és személyes infó főbb részeit „veséztük” ki a csapattal, egy átlagos, sok más témáról is szóló képzés adta keretekhez képest bőségesebben. A sort Szeles Béla HV zárta a visszakeresés és ajánláskérés témakörével. Minden előadó a saját stílusa szerint építette fel a mondanivalóját, viszont ezt összefoglaltuk egy hosszú prezentációban, így is érzékeltetve a jelenlevőkkel a csapatmunka jelentőségét.
– Nézzük részletesebben! Te például miről szóltál?
– A kapcsolatteremtésről. Évek óta folyamatosan hangsúlyozom, hogy mindenkiben ott van a szépség és a jóság! Ezt keresd az emberekben és megtalálod önmagad! Fontos tartalmakat adott át Banka Csilla, aki így fogalmazott: Te döntöd el, hogy ki vagy és milyen szerepet játszol (Philip Zimbardo). Börtönőr, vagy rab vagy az életedben? Ezt mindenki látja és érzi, mert ezt sugározzuk ki magunkból! Ettől függ a kinézetünk, a kommunikációnk és az egész kisugárzásunk!
– Szerinted kaptak-e pluszt azok, akik részt vettek az elsőn?
– Mint ahogy mondtam, minden előadó a saját stílusában mondta el a rá eső részt, így mindenki kaphatott olyan új dolgot, amit hazatérve bátran kipróbálhat. A legjobban a Sajbenné Ildi által előadott érzelmi részek és a Szeles Béla-féle papír alapú regisztráció tetszett a csapatnak. Ildi jellemző mondata: „Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?” Béla pedig egy nagyon jó ötlettel állt elő visszakeresés és ajánláskérés kapcsán. Azt mondja: ne kapcsoljuk be regisztrációkor a laptopot, vagy a számítógépet, hanem egy „Tagfelvételi kérelem a Biocom cégbe” elnevezésű adatlapot tölt ki, amiben a regisztrációhoz szükséges adatokat rögzítik és ezt íratja vele alá. („Pszichológiai szerződéskötés.”) Ez is nagyon jó ötlet! Ennek a hátuljára összeszedik a regisztrációhoz szükséges pontokat.
– Milyen visszajelzéseket kaptatok a résztvevőktől?
– Az előadás után visszajelző lapot írattunk a csapattal és ötletbörzét tartottunk a továbbiakra. Mindenkinek nagyon tetszett a képzés. Igazán egy csapatnak éreztük magunkat és jelen volt a „SZERETET”! Úgy érzem, hogy új lendületet vett a csapatunk…