Apró, de fontos változtatást kér a Biocom magyarországi partnercége, az Ökonet-Európa Kft. mindazon hálózati tagoktól, akik a jutalékértesítőjükben megjelent összegeket eddig papíralapon számlázták ki. Haladjunk a korral, 2025. februárjától használjuk az online számlázást! Ez amellett, hogy gyorsabb és költségkímélőbb a felhasználónak, hatékonyabb az adóhatóság felé – ráadásul a számla befogadójának adminisztrációját is csökkenti. És még a postáig sem kell elzarándokolni havonta, így zöldebb is. Néhány kattintás és az ügyintézés: pipa – az eredmény pedig a hamarabb érkező jövedelem, valamint a tökéletes biztonság, nyugalom a NAV felől. Nézzük a részleteket!
Az átállás oka: haladni kell a korral
A hálózat munkatársai közül eddig is sokan használták már az online számlázást, így nekik nem kell részletezni az előnyöket. Azoknak, akik viszont eddig a papírra szavaztak, jelezzük: a digitális fejlődés nem megállítható, és az Ökonet-Európa Kft. célja is az, hogy minél hatékonyabb és pontosabb szolgáltatást nyújtson a hálózat tagjainak. A korral haladva így azok élveznek majd nagyobb előnyöket, akik elektronikus számla formában küldik el a jutalékszámlájukat.
Papír: nehézkes, lassú, bonyolult – és sokba is kerülhet…
Aki továbbra is papíralapú számlát állít ki, annak azt manuálisan kell feltöltenie a NAV Online Számla felületére. A feltöltés határideje: 500 ezer forint alatti számla esetén 4 napon belül, 500 ezer forintot elérő vagy meghaladó számla esetén 1 napon belül. Viszont fontos tudni, hogy amennyiben a feltöltés nem történik meg, vagy csak határidőn túl, a NAV számlánként bírságot szabhat ki. Az Ökonet-Európa Kft. a jogszabályi kötelezettségnek megfelelően ellenőrzi a számlák feltöltését az eÁFA rendszerben (amely egyébként fölöslegesen nagy plusz terhet jelent a cégnek), és a hibákat vagy eltéréseket jelzi a hálózati partnerek felé.
Az elektronikus számlázás előnyei
Ezzel szemben itt van 5 érv, amiért megéri az átállás – ami előbb-utóbb úgysem spórolható meg.
- Ingyenes – nincs számlatömb, boríték, postaköltség.
- Megfelel a törvényi előírásoknak – a nyugalom mindennél többet ér pénzügyekben.
- Elkerülhetők a manuális feltöltés hibáiból eredő NAV bírságok – tehát nem kell hozzá plusz tevékenység és extra odafigyelés.
- Gyorsabb feldolgozás – ez csak a céget érinti látszólag, de minden partnerre hat közvetetten.
- Biztonságosabb ügyintézés – mert ha a számla helyesen elkészül, nincs gond.
Kifizetési feltételek 2025. február 1-től
A gyorsabb feldolgozás azonnal érthetőbbé válik az alábbiak miatt. Az elektronikusan kiállított számlákat az Ökonet-Európa Kft. 5 munkanapon belül kifizeti. A kézi számlák kifizetése 2-3 héten belül történik, feltéve, hogy a számlát a törvényi előírásoknak megfelelően feltöltötték a NAV online rendszerébe. Így még érthetőbb, hogy az Ökonet-Európa Kft. arra ösztönzi hálózati partnereit, hogy a gördülékeny és hibamentes ügyintézés érdekében térjenek át az elektronikus számlázásra. Ez elsősorban ugyanis a számlát kiállító tagok érdeke!
Megvalósítás: online áttérés
A hatékonyság érdekében javasoljuk, hogy minden hálózati tag térjen át az elektronikus számlázásra, amelyet ide kattintva ingyenesen megtehet. Mutatjuk segítségképpen az ingyenes online számlázó programokat.
- NAV számlázó program – így néz ki a felület:
Mindennapi előnyök a számlát kiállítók számára
Vegyük sorra újra az előnyöket, melyek alapvetően azoknak szólnak, akik azonnal áttérnek az online módszerre.
- Egyszerűbb ügyintézés: az elektronikus számlát nem szükséges postára adni.
- Elegendő elküldeni a számlát PDF formátumban a jutalékértesítővel együtt az eszamla@okonet.hu e-mail címre.
- Időtakarékos és költséghatékony: megspórolhatók a postai feladással járó idő- és költségráfordítások.
- Gyorsaság: az elektronikus számlák gyorsabb feldolgozása révén a jutalék kifizetése rövidebb időn belül megtörténik.
Először a könyvelő segít, aztán a rendszer
Fontos kiemelni: a számlázóprogram online beállításával kapcsolatban kérjük, mindenki konzultáljon könyvelőjével, aki segít a rendszer helyes konfigurálásában és a jogszabályoknak való megfelelés biztosításában. Az elektronikus számlázásra való áttérés megkönnyíti és biztonságosabbá teszi az ügyintézést és elősegíti a gördülékenyebb pénzügyi folyamatokat!
Javaslatunk: használjuk az új Ügyfélkapu+ rendszert!
A sajtóban is bőven lehet már olvasni róla, hogy küszöbön állnak a változások az Ügyfélkapu rendszerében, mely nem megkerülhető. 2025. január 16-tól az Ügyfélkapu rendszer átalakul, a DAP mobilalkalmazás helyett az új Ügyfélkapu+ rendszer használatát javasoljuk a megszokott ügyintézés folytatásához. Segítség vagy kérdés esetén újra felhívjuk a figyelmet, forduljanak számviteli-adózási szakértőjükhöz, aki pontos tájékoztatást nyújt az új rendszer használatáról.
Segítség az átálláshoz
- Még egy kis szöveges segítség az áttéréshez, ide kattintva.
- Ha pedig valaki a videós változatokat jobban kedveli, itt érheti el.
Ezzel a változással is célunk a hatékonyabb, gyorsabb ügyintézés biztosítása partnereink számára. Egyben hálásan köszönjük az együttműködést, melyet a digitális korszellem is megkövetel mindannyiunktól. További sikereket, és minél jelentősebb, megérdemelt jutalékokról, így nagyobb összegekről kiállított online számlákat kívánunk!
Emlékeztetőül: változások az elmúlt években
Korábbi változás ugyan, de továbbra is érvényes és hangsúlyosan figyelni kell rá, hogy a 2020.07.01-től hatályos ÁFA törvény változása miatt a jutalékszámlát a teljesítéstől számított 8 napon belül kötelező leszámlázni. A teljesítés dátuma a hónap utolsó napja. (Lásd: ÁFA tv. 163§.) A kiállított számlákat az adott hónap 18-ig kézhez kell kapnia a cégnek, amit az online számlázásra való áttérés miatt még egyszerűbb lesz megoldani. Újra felhívjuk a figyelmet, adatlapot kizárólag annak kell leadnia, akinek az adataiban változás van. Egyben felidézésként megerősítjük, hogy agyarországon 2024.01.01-i hatállyal is változtak az adótörvények, ennek szellemében és a változásokat figyelemmel kísérve járjunk el a továbbiakban is.