Hermann Judit évek óta „várja”, hogy megszólítsák. A Grapefruit-mag kivonatnak régóta lelkes használója, vevője, ám nem tagként. Eddig nem mondta el neki senki, hogy van kedvezményes vásárlási lehetőség is, azt pláne nem, hogy ebben egy ragyogó üzlet rejlik. A Komporday-csoport tagjaként, az emődi Ujvári Zsuzsanna volt, aki átlépte ezt a határt (és az államhatárt is…) a világháló segítségével, amivel egy új világot nyitott Judit számára. Aki közben a napokban várja harmadik gyermeke érkezését… Két tanulság, mindjárt az elején: sokan várják az üzenetünket, és nincs olyan, hogy „rosszkor”!
Ellenkezésből jó tapasztalatok
Hermann Judit szülei lassan tíz éve használják a Biocom egyik csodálatos, a vásárlási toplistán régóta az élbolyban szereplő termékét, a Grapfruit-mag kivonatot. Édesanyja, és a természetes gyógymódok híveként édesapja folyamatosan noszogatta is a próbára, amire ő sokáig nemet mondott. Pár év ellenkezés után aztán beadta a derekát, s azóta rendszeresen feladja a rendelését, hármasával, hiszen rengeteg jó tapasztalatot gyűjtött össze. Ám a kiszolgálás és kapcsolattartás nem volt az igazi, s azt meg végképp nem álmodta, hogy ebben a kis üvegben a jövője is rejlik.
Közös vágy: gyógyszerek nélkül!
Közben megszülettek a gyermekek (Tisza három és fél, Zente másfél éves), így az egyik közösségi oldalon egy erdélyi anyukákat összegyűjtő csoport tagja lett, akiket egyebek mellett az is egybekapcsolt, hogy elegük van az antibiotikumokból. Judit azt mondja, arrafelé egy picit piros torokra lazán felírják az ilyen gyógyszereket, aztán nehéz „visszajönni” a sokadik kúra után, mikor már az immunrendszer is legyengült. Itt talált rá Ujvári Zsuzsi, a Biocom és a grépfrútcsepp üzenetével. 2014. október 28-án regisztrált, mindjárt 7 üveggel…
Jöttek az emberek és rendelések
Mivel ismerte a készítmény hatásait, elkezdte leírogatni a több ezer főt tartalmazó csoportnak, ahol hamar bevonzotta a Szatmárnémetiben élő Schwarzkopf Enikőt, ma már társult hálózatvezetői szinten lévő munkatársát, aki férjével, Ottóval lett lelkes szószólója a terméknek és a cégnek, néhány tucat kilométerrel északabbra a Partiumban. Judit csak azt vette észre, hogy jönnek a rendelések és a pontok, novemberben már négyes szintre lépett, decemberben (melynek végére meglett az ötös), férjével, a neki sokat segítő Róberttel úgy döntöttek: beruháznak a víztisztítóra is. (Érdemes tudni elmondása szerint, hogy a romániai ár- és bérszínvonal még mindig jelentősen különbözik a magyarétól!)
Hitelesség, jó munkatársak
S hogyan lett ebből vezetői szint, most már közel 8000 ponttal? Egyrészt úgy, hogy hiteles tanácsokat tudott adni, természetesen a szintén jó tapasztalatokkal bíró szponzora, Zsuzsi segítségével. (A teljesség kedvéért tegyük hozzá: a Kónya-ágon a felsőbb vezetés, tehát Komporday Annamária és a Sinka-házaspár, Timi és Gyula segítségéért is nagyon hálás.) Juditék egy éve nem patikában szintetikus készítményekért, noha az óvodát is most kezdték! (A gyermek- és háziorvosuk is nagyon együttműködő: „engedték”, hogy a kisebb vírusoktól a gennyes mandulagyulladásig a Biocom termékek segítsenek.) A Grapefruit mellett tehát elkezdték az információt is csöpögtetni, amire sokan reagáltak jól. S nem csak egészségileg, hiszen Tóbiás Erika és Tóth Boglárka is megérezte a termékben az üzletet, akik szépen fejlődnek. Nagyon büszke még Popute Enikőre, aki amellett, hogy már négyes szinten tart, a termékek és tapasztalatok lefordításában is jeleskedik, így egyre több román ajkú kismamához is profi módon jut el az üzenet.
Segítség a célegyenesben
Másrészt úgy, hogy a szponzor, noha kapcsolatuk hónapokon át csak virtuális volt a több száz kilométeres távolság miatt, egy gáláns megoldással is segítette őket a célegyenesben – mint utólag kiderült, valóban a jövőt építve vele. Tél végén már csak 700 pont hiányzott a minősüléshez, s ekkor Zsuzsi felajánlotta a törzsvásárlóknak: aki most rendel, kap ajándékba hozzá tőle valami egyéb, még kevéssé ismert terméket. A hatos karrierszint persze összejött, s nem mellékes hozadékként azóta nagy kedvenc köreikben a szappan, a mosószer és társaik, azaz elkezdtek kilépni a grépfrútcsepp árnyékából.
Infózás, tanulás
Azért ne gondoljuk, hogy az üzletépítés kizárólag a közösségi oldalakon zajlik: Judit lakása már tanácsadós beszélgetések helyszíne is, Enikőnél pedig ugyanez zajlik Szatmárban. Bár a képzésekre nehezebben jutnak el, Judit például ott volt az országos Biocom találkozón, márciusban, már elég nagy pocakkal. A kommunikációs eszközöket pedig másképp is használja: gyermekei jelenleg Angliában élő, genetikus-biológus, természetgyógyászatot tanult keresztanyja, Csiszár Boglárka rendszeresen ad neki útmutatást telefonon az egészségmegőrzés kapcsán.
Küldetés: egészségnevelés
Judit azt mondja: igazából ez lett a küldetése. Beteges a mai nemzedék, amely hamar nyúl a gyógyszerek után, így fontos terjeszteni az egészségtudatos szót. Szerinte egyre többen nyitottak rá, s igazi öröm érezni a fogyasztók háláját, s azt, hogy számítanak rá, mivel az anyukák érzik, látják a változást. Mindehhez igyekszik a jövőben az orvosi támogatást is kiépíteni, hiszen Romániában még kevesen vállalják fel az alternatív módszereket. Van ideje, hiszen a napokban érkező Kende újabb feladatot ad a családnak, miközben továbbra is épül tovább a Biocomon belül a vezetői üzlet. Az eredetileg angol tolmács-fordító végzettséggel rendelkező Hermann Judit, aki hosszú éveken át versenyszerűen lovagolt, most a Biocom segítségével mozdult ki a gyermeknevelés viszonylagos „bezártságából”, döntően az internet segítségével. Lám, így is lehet! S vajon hányan várják még, hogy megszólítsuk őket…?