Figyelem, „kötelező olvasmány” következik! Egy, már a százezer pontos életérzést is megízlelő, csodálatos Arany Hálózatvezető, Tóth Zsizsi története, akinek tiszteletére kedves szponzorai, barátai, példaképei (a Czentlaki házaspár, Beatrix és Zoltán) megszervezték május közepén a sümegi Hotel Kapitányban a Zsizsi-bált. Hogy miért ott, noha a cím egy egész más megyére, sőt, országrészre utal? Kiderül a cikkből… Mint ahogy az is, hogyan lehet kiszállni a hagyományos vállalkozások sokszor egészséget nyomorító mókuskerekéből, s új barátokra, „családra” is szert tenni útközben. Az is, mennyit számít, ha valaki végre rászánja magát, s az unszolásnak engedve elmegy egy Biocom képzésre, s hogy mennyire fontos a csapatszellem. S az is, mekkora értéke van egy Mirtill krémnek, pláne, ha az kéznél van… Aki ismeri személyesen Tóth Zsizsit (Erzsébet a „rendes” neve, de így sosem hallani…), annak duplán szerencséje van az írás olvasása közben. Mert hallhatja belül azt a kedves, csilingelő hangját, amit mikrofonnal a kezében is sokszor megcsillantott már, Biocom rendezvényen is, mint például azon a május 13-i bálon, Sümegen. Mert (a szöveg végén, a bálra való utalást kivéve) a gyönyörű összefoglalás magának a kiváló hálózatépítőnek köszönhető, aki egy feltöltődős bulgáriai nyaralás után papírra öntötte az elmúlt évek történetének és a jelen boldog valóságának kifejező sorait, s közkinccsé tette. Köszönet érte! S mindazért is, amit kaphatunk tőle folyamatosan, ághovatartozástól függetlenül. Következzék a Czentlaki-ág, (de inkább) a Biocom Zsizsikéjének sikersztorija, személyesen tőle, báli képekkel bőségesen színesítve. Isten éltesse!
A hagyományos vállalkozások mókuskerekében
Az egész egy Mirtill krémmel kezdődött… Életemmel – Jámbor Gáborral – vállalkozók voltunk. Volt egy ruházati nagykerünk, üzemeltettünk egy divatszalont, de mindannak ellenére, hogy aránylag nyereségesen működtek, nem tudtunk belőlük megélni. A nagykerben óriási volt a kintlévőségünk és a behajthatatlan követelésünk, a divatszalonban pedig benne állt a pénzünk az árukészletben.
Új utakon: a harmadik láb és az egészségromlás
Ezért aztán jó magyar szokáshoz híven („ahhoz, hogy megélj, több lábon kell állni!”) elhatároztuk, hogy elindítunk még egy vállalkozást. Gábor talált az interneten egy szép hotelt Sümegen, a Hotel Kapitánnyal szemben, fent a hegyen. Autóba pattantunk, megnéztük, beleszerettünk a csodálatos környezetbe, így azonnal kibéreltük. Még többet dolgoztunk, még kevesebbet találkoztunk, mint addig. Viszont a pénzünk ezzel sem lett több. Sőt! Az egészségi állapotunk egyre rosszabb lett, a mentális állapotunkról nem is beszélve. Gábor begyűjtött egy gerincműtétet, én pedig négy gyomorfekélyt, két gerincsérvet és egy idegösszeroppanást… és megtörtént a csoda!
A Czentlaki-jelenség
Hiszem, hogy nincsenek véletlenek és minden okkal történik! Ellátogatott a Hotelbe egy csodálatos pár, Czentlaki Zoltán és Czentlaki Beus. Csodáltam őket, olyan fantasztikusan néztek ki! Nyugodtak voltak, kiegyensúlyozottak, kedvesek, szépek és csinosak. Mindig is így szerettem volna egyszer kinézni (leszámítva a Beus magas sarkú cipőjét…). Én pedig ott álltam „játszóruhában” és nyakmerevítőben (a nyaki gerincsérvem miatt). Úgy kezdtünk el beszélgetni, mintha már ezer éve ismernénk egymást. A Mirtill krém is így került a nyakamra, segítőkészen. Tíz perc után meggyőzött, hiszen a fájdalmat mintha elvágták volna! Magától értetődő volt, hogy azonnal meg akartam ismerni a Biocom többi csodálatos terméket is!
Majdnem teljes nyitottság
Segítőkészek voltak, felvázolták a lehetőségeimet és nyitott is voltam mindenre… Kivétel az üzlet. Mint sokunknak, nekem is nagyon téves információim voltak ezzel kapcsolatban. Szent esküvel megfogadtattam Czentlaki Zolival, hogy nem kell hálózatot építenem. „Zsizsike, azt csinálsz, amit akarsz!” – mondta (majdani) szponzorom, és így elkezdtem rendbe hozni az egészségemet. Fantasztikusan sikerült! Másfél év alatt teljesen átalakultam.
Tapasztalás, ajánlás, kapcsolattartás
Rengeteg értékes tapasztalatot szereztem ezalatt, és akinek csak lehetett, erről beszéltem. Ajánlásomra egyre többen kezdték használni a termékeket. Eközben folyamatosan tartottuk a kapcsolatot ezzel a két tüneménnyel, akik mindig a tudomásomra adták, hogy mikor vannak képzések, ahol esetleg még több információhoz juthatok, és megismerhetem a csapatot is.
Az első, életet megváltoztató Startképzés
Sok idő telt el, mire rászántam magam, hogy elmegyek egy Startnapra. Inkább csak azért, hogy legyek végre túl rajta és tegyek eleget a kérésüknek. Viszont ez a nap változtatta meg teljesen a gondolkodásomat erről az egészről. Fantasztikus emberekkel találkoztam. Vezetőkkel, hálózatépítőkkel, gyógyulni vágyókkal egyaránt. Mindenki örömmel fogadott, kedves volt, segítőkész és nem utolsósorban úri allűrtől mentes. Alig akartam elhinni, hogy a mai világban ilyen közösség még létezik!
Biocom Szerelem
Ettől kezdve minden lehetőséget megragadtam, hogy egyre többet lehessek köztük. Imádtam és a mai napig is imádok minden egyes rendezvényt! Ekkor indult el igazán a Biocom Szerelem! Egy életre hálás vagyok a sorsnak, hogy összehozott ezzel a két fantasztikus emberrel! Óriási példaképek, és igaz barátok!
Egy (ki)ütős Ferenczy-mondat
Az üzlettel kapcsolatos igazi áttörést szintén egy csodálatos embernek, Ferenczy Lászlónak köszönhetjük. Egy Sümegen tartott előadása után először volt alkalmunk beszélgetni vele őszintén, barátilag. Szó volt az elképzeléseinkről, céljainkról, terveinkről. Két-három óra után – amikor már látta, hogy „ki kell rugdosson” bennünket a beszűkült gondolkodásmódunkból – egyetlenegy mondattal szabályosan kitolt bennünket a „langyos pocsolya effektusból”: „Döntsd el már végre, hogy mit akarsz”! Ezúton is köszönöm neki ezt a mondatot, és mindazt a tanítást, aminek köszönhetően azóta is fejlődünk, és töretlenül, lelkesen, kitartóan haladunk előre.
Segítő szándék: ajánlásból üzlet
Nekem személy szerint mindig is az volt a fontos, hogy azoknak az embereknek, akik bizalmat szavaztak nekem, a legjobb tudásom szerint adjam át azt az értéket, amit az életmódprogramunk képvisel. Mindezt szeretettel, segítő szándékkal. Az üzleti lehetőség propagálását életemnek, Jámbor Gábornak köszönhetem. Mindig is nagyon jó rálátása volt az üzleti dolgokra, így a Marketingtervet is az ő bíztatására kezdtük el tanulmányozni. Ekkor jöttünk rá, hogy a Biocom életmódprogramjának üzleti része is igazságos, könnyen átlátható, és óriási lehetőség nem csak a mi életminőségünk jobbá tételére, hanem bárkinek, akinek bemutatjuk! Végre megjött a hitünk az üzlettel kapcsolatban is!
Büszke vagyok Gáboromra!
Nagyon büszke vagyok Gáboromra, aki hiteles példája annak, hogy egyre jobb és jobb emberré válhatunk ezen az úton. Immár hetedik éve profi szakmai segítsége a csapatunknak, és a mai napig is minden lehetőséget megragad annak érdekében, hogy még több tudásra tegyen szert. A leghálásabb viszont azért vagyok, mert kezdettől fogva támogatott, hitt bennem. Fantasztikus érezni, hogy büszke rám! Az ő bíztatására indultunk el 2010-ben azon a bizonyos utazási versenyen, amit a cég meghirdetett. Meg is csináltuk mindkettőnknek, így indult el a Biocom karrierünk. Egy fantasztikus luxushajón utazás után már megállíthatatlanul elkezdtük az igazi, klasszikus hálózatépítést.
Csodálatos vezetőtársakkal
Ahogy változott a személyiségünk, egyre értékesebb embereket vonzottunk be a csapatunkba.
- Surányi Ágit és az ő Józsiját, akik már önállóan vezetik a saját csapatukat, és akik a közös munka alatt szintén értékes barátaink lettek.
- Krizsán Lászlót és az ő kedvesét, Szentpáli Elenát, akik azon kívül, hogy értékes vezetői a csapatnak, a legkedvesebbek a szívemnek! Hiszen Lackó az egyszem leggyönyörűbb és legcsodálatosabb gyermekem, Lenus pedig a legtündéribb menyem!
- Kiss Zsanettet, aki egy Békés megyei kis községben, Battonyán vezeti példaértékűen a csapatát.
- Bohus Jánost, és az ő tündéri feleségét, Bohus-Greksza Viktóriát. Janika mesterfodrász Békéscsabán, és már kész tervei vannak arra vonatkozóan, hogy mikor fogja ezt a szép és jövedelmező szakmát lecserélni egy még szebbre és még jövedelmezőbbre. Ő az a vezető, aki egyben csodás apa is! Amikor a 9 éves kisfia Domi – aki egyben a Biocomos „kabalánk” is azóta – megkérdezte tőle, hogy „Apa, nekünk miért kell mindig képzésre menni hétvégén?”, Janika ezt válaszolta: „Azért kisfiam, mert ezeken a képzéseken már a te jövődet építjük!”.
Fantasztikus kulcsembereink vannak!
Nagyon sok értékes vezetőt és Kulcsembert sorolhatnék még, akiknek szintén óriási hálával tartozunk azért, mert a mi csapatunkban tudhatjuk őket! Krajcsó Erikát, Sarkadi Évit, Batai Szilvit, Molnár Csikós Hajnát, Lászki Krisztit, Danyiné Margót, Paulik Erzsikét, Ribári-Wágner Anitát, Fodor Erikát, Kroyter Szását, Boros István Tiszteletes Urat és az ő feleségét, Eszterkét, a bősi Biocentrumot, Kónya Lacit, Gulyás Timikét, Kiss Ildikót, Háló-Vincze Ildikót, Háló Petit, Bajzátné Bogdán Évikét, Molnár Gabikát, Szabó Adrit, Szabó Rozit, Nádaskiné Margót, Mezriczky Esztert, Kaszás Gábort, Bohusné Irénkét, Dinnyés Marikát, Zachár Arit, Nyisztor Jolánt, Hegedűs Gyurit, Hegedűsné Somogyi Zsuzsit – és még sorolhatnám!
Bizalom és őszinteség a csapatban
Büszke vagyok, hogy a csapatban egyre erősebb a közösségi szellem, a tiszta, egyenes, őszinte kommunikáció. Imádom, hogy a csapattársaim között egyre nagyobb a bizalom. Vezetőjükként csodálom egyediségüket és tisztelem különbözőségeiket is. Rengeteget tanulunk egymástól! Imádom, hogy lelkesek és sikerorientáltak. Igyekszünk egyre jobban a fókuszt a célokon tartani. Azokon, amikbe „belelibázunk”! Nagy hangsúlyt fektetünk a tervezésre. Már egyre több kulcsemberünk, potenciális vezetőnk tervez önállóan, és egyre több vezetőnk alkalmazza a csoportos tervezést.
Virágtaposás helyett Szeretet Marketing
Az idei évben az egyik legfontosabb feladatunknak a csapat stabilizálását és Kulcsemberekkel való bővülését tűztük ki célul. Ennek érdekében kidolgoztunk egy stratégiát, melyet Szeretet Marketingnek neveztünk el. Két részre bontottuk: Vevőgondozás, és Kulcsembergondozás – annak tiszteletben tartásával, hogy ki az, aki a kedvezményes vásárlás miatt csatlakozott hozzánk, illetve ki az, aki a lehetőséget is látván, dolgozni is szeretne velünk. Az ötletet egyik példaképünknek – Lőrincz Jánosnak – köszönhetjük, akitől egy képzésünkön elhangzott egy mondat: „Az emberek nem arra kíváncsiak, hogy mennyit tudsz, hanem, hogy mennyit törődsz velük!” A tantusz leesett! Be kell fejezzük a „virágtaposást”, hiszen, ha nem törődünk azokkal a vásárlóinkkal, akik már bizalmat szavaztak nekünk és elkezdtek kipróbálni valamit az ajánlásunkra, az olyan, mintha „szitába hordanánk a vizet”!
A vevőgondozás rendszere
A Vevőgondozás céljául azt tűztük ki, hogy legyen egy könnyen kezelhető módszerünk – egy kidolgozott rendszer – melynek lépéseit szokássá téve elérjük, hogy folyamatosan ápoljuk a kapcsolatot a meglévő törzsvásárlóinkkal úgy, hogy elégedettek legyenek, vásároljanak újra, ismerjenek meg minél több terméket és ajánlják másoknak is.
Kulcsembergondozás az életre szóló tanulás, fejlődés mentén
A legfontosabb céljának a jó elindítás fontosságát vettük alapul. Óriási köszönet és hála – szintén méltó példaképünknek – Lőrincz Marikának azokért az instrukciókért, amiknek segítségével tudjuk, hogy milyen tulajdonsággal, attitűddel illik rendelkeznie egy kulcsembernek. Szavainak hatására köteleztük el magunkat egy életre szóló tanulás mellett! Az ő tanításainak köszönhetően már hisszük, hogy fantasztikus vezetőkké válunk! Öröm látni, hogy azok, akik szívvel-lélekkel vesznek részt ebben a munkában, egyre jobban élvezik azt, és közben egyre jobb és jobb emberré válnak. Hiszen nagyon fontosnak tartjuk a fejlődést személyiségben, hozzáállásban és – a bennünk végbemenő pozitív változásoknak köszönhetően – környezetünk támogatásának erősödésében és körülményeink javulásában is.
Tananyag a képzéshez
Szintén példaképeink – Czentlaki Zoltán és Czentlaki Beus ágvezetőink – kidolgoztak egy szuper „tananyagot”, mellyel elkezdtük képezni a már meglévő és a folyamatosan kulcsemberré váló munkatársainkat, hogy tudatos, elkötelezett és magabiztos vezetőkké váljanak, akik ugyancsak továbbadják majd a megszerzett tudást.
Az irányt mutató paraméterek, avagy a Kulcsember 6 pontja:
- Rendszeresen részt vesz a képzéseken.
- Tudatos 200 saját pont.
- Boltcsere.
- Üzleti hozzáállás.
- Bővíti a hálózatát.
- Vállalkozói szemlélet / vállalkozói jogviszony.
A Kulcsember-találkozó témái:
- Marketing terv.
- Céljaim, terveim, vállalásaim.
- Jutalékszámítás.
- Üzleti etika, vezetői viselkedés.
- Vállalkozói ismeretek.
Segítő, időtálló hanganyagok
Mindezekhez segítünk a lehető leghatékonyabban átadni azokat a már jól bevált sikeres munkamódszereket, amik elengedhetetlenek a munkánkhoz. Szinte hihetetlen, hogy – és ismét egy példakép – Kovács Zoltán hálózatalapító már közel 20 éve megadta nekünk azon a bizonyos 7-es sorszámú cédén azt a tuti receptet, aminek segítségével megtanulhatjuk azt, amit csinálnunk kell! Persze amennyiben a gyakorlatban is követjük lépésről lépésre azokat az instrukciókat, amik a hanganyagban elhangzanak… Nálunk ez az anyag Jolly Joker. Ugyanúgy, mint Lőrincz János „Tónusskálája”, Lőrincz Marika „Kulcsembere”, az ominózus „MLM alapok” (kötelező anyag!), és Ferenczy László „Cél, motiváció, cselekvés”, illetve „Hoztam egy döntést: Biocom!” hanganyagai. Fantasztikus kincsek a munkánkhoz éppúgy, mint Ferenczy László Egészségkönyve.
…és természetesen itt sem maradhat el a már jól bevált törődés!
Felkészülés feltöltődéssel a fejlődésre
Úgy érzem, hogy a csapat egyre stabilabb, úgyhogy a fő hangsúlyt a második félévtől a dinamikus fejlődésre helyezzük. Fő célunk a hálózat növekedése. A nyári hónapok erre nagyon alkalmasak. Mindenki nyaral, az emberek végre ráérnek beszélgetni, magukra és másokra is egy kicsit jobban odafigyelni. Imádjuk ezeket a hónapokat! Úgy bővíthetjük a csapatunkat, hogy közben mi is feltöltődünk!
Nagyon büszke vagyok a csapatomra!
Mindig is arra vágytam, hogy erősödjön a csapatszellem. Meg vagyok róla győződve, hogy a siker kulcsa a csapatmunka. Imádom, és büszkén állíthatom, hogy végre VAN egy CSAPAT! Egy csapat, ahol a Csapattársak, Vezetőtársak egyre lelkesebbek, elhivatottabbak, példamutatóbbak és egyre másolhatóbbak, követhetőbbek!
Írjuk a sikerreceptet
Írjuk a magunk sikerreceptjét! Folyamatosan azon dolgozunk, hogy az eredmény egyre tökéletesebb legyen. Olyan ez, mint amikor fiatalasszony koromban azt tanultam, hogy hogyan csináljam meg úgy a rántást, hogy az ne legyen csomós. Lehet, hogy még időnként át kell szűrjük a levest, de hál’ Istennek egyre kevesebbszer! Tudom, hogy nem egyszerű! Hatékony, jól megszervezett cselekvés nélkül nem megy! De mindig ott lebeg a szemünk előtt az elismerés, a jutalmazás, a munkánk gyümölcse, a sikerünk értéke és mértéke!
Vágyom a célokat!
Hiszem, hogy (a problémák megoldásának), a célok megvalósításának sohasem lesz vége. Újabbakat és újabbakat kapok. Azért kapom őket, hogy megoldjam, és jobb emberré váljak általuk. Két dolog történhet: vagy sikerül, vagy újra kezdem! És honnan tudhatom, hogy jó-e az irány? Onnan, hogy az út gyönyörű!
Mint ahogy Foster C. MC Clellan mondja: „Válj olyan emberré, akivel nagyon boldogan fogsz együtt élni a halálod napjáig.”
ZSIZSI-BÁL, AZ ARANY HV ÜNNEPE
Hogy milyen is volt a Zsizsi-bál 2017. május 13-án Sümegen, a Hotel Kapitányban? Egyszerre felemelő, szórakoztató és színes. Köszönhetően egyrészt (nagyrészt!) a szponzor házaspárnak (Beatrixnak és Zoltánnak), másrészt a Czentlaki-ág, azon belül is a Zsizsi-csapat tagjainak, vezetőinek, akik megannyi meglepetéssel halmozták el az ünnepelt párt: Tóth Zsizsit és Jámbor Gábort. Meglepetés? Inkább megható, az örömtől könnyeket fakasztó odafigyelés volt az, ami egy igazi CSAPAT jellemzője. Mert minek is lehetne nevezni például egy úri hintózást, kocsikázást a találkozásuk helyszínétől, a hegyről a hotelbe? Ahol minden meghívott vendég vörös rózsával a kezében várta és köszöntette az arany-párost… Ahol a díszbevonulás után a fő-ágvezető, a csodálatos párjával, Marikával érkező Lőrincz János Gyémánt Hálózatigazgató is kalapot emelt a teljesítményük, emberségük előtt… Ahol a saját, könnyekkel fűszerezett mondataikat az ágvezető, Czentlaki Zoltán és az igaz barát (nem mellesleg Arany HV) Surányi Ági meleg hangú méltatása tette teljessé… Ahol sorjáztak a különleges, valódi meglepetésként ható produkciók… A Surányi házaspár büszkesége, Krisztián musical-összeállítása… A kommunikációs igazgató, Tarczy Gyula meglepetés dala… A Zsizsi-csapat cowboy-tánca, majd apáca-showja… A rengeteg ajándék, a torta és Zsizsi énekes percei… S azért e sok-sok pont a szűkszavú beszámolóban, mert a képek sokkal kifejezőbbek, s egy bál minden rezdülését, kellemes pillanatát úgysem lehetne leírni…