Ha egyszer hátradőlnék, úgy maradnék! – mondja kacagva Zsizsi, akinek a hangjából is derű és energia sugárzik. Az eredetileg Tóth Erzsébetnek keresztelt, de mindenki által csak Zsizsiként ismert és becézett békéscsabai hálózatvezető komoly célokat tűzött maga elé. Ez még talán nem is lenne hírértékű, de az, hogy már 12 ezer pontnál járnak, a gerincét adva a Czentlaki-csapatnak, figyelemre méltó, látván a fejlődésüket és terveiket. Az pedig még inkább, hogy a csoportjukból rendszeresen rendelést leadók nagyjából negyede minimum 200 pontos, akik az összpontszámuk közel felét adják! Ennek a sokak által irigyelt ténynek próbáltunk utánajárni.
Boltcsere és életmódprogram
Sommásan fogalmazva: komolyan vették a tanítást és „ráfeküdtek” mindenkinél a saját 200 pont elérésére. Persze ettől, „magától” még nem menne a dolog. Kellenek hozzá ők, mindketten. Merthogy Zsizsi párja, Jámbor Gábor nem mellesleg természetgyógyász, de nem csak ez a titok nyitja. Először is: a boltcserét maguk is alkalmazták az elejétől kezdve és ezt javasolják mindenkinek, a Biocom által megvalósítható életmódprogrammal együtt. Mint mondják: aki nem akar hálózatot építeni, annak azért javasolják mindezt, aki pedig akar, annak meg azért – még inkább… S ez nem tréfa! Hiszen mindenkinek szüksége van az egészségre és a megtakarításra egyaránt.
Odafigyelés a fogyasztókra (is)
A „trükk” abban rejlik, hogy nem hagyják magukra az embereket. Ők is tudják, az első néhány hónap kulcsfontosságú a későbbiek szempontjából. Ekkor még nagyobb a hit és a bizalom a szavuk iránt, mint a valós tapasztalat. Ezért odafigyelnek rájuk, s arra is, hogy ne „össze-vissza” szedjenek mindenfélét, hanem tervezetten: legyen kontroll alatt az egészségük. Igyekeznek elérni, hogy váljon szokássá a Biocom termékek fogyasztása. A hálózat ellen „tiltakozóknak” is megmutatják, hogy több tízezer forintnyi spórolás van felhasználói szinten is a rendszerben, s aztán ki tudja…
Több lábon állás, vagy nem állás
Hiszen annak idején Zsizsi is tiltakozott. Pontosabban esküvel fogadtatta meg Czentlaki Zolival, hogy nem kényszeríti üzletépítésre. Aztán csinálta magától… Ez még akkoriban volt, 2008-ban, mikor vállalkozóként több lábon is álltak, s ezért alig álltak a lábukon. Különösen ő, aki nagybeteg volt. Egy jókor odaadott, s jó helyre, a nyakra bedörzsölt Mirtill krém döntötte el a sorsát. Nem volt visszaút, abba a másik üzletbe sem, ahonnan korábban a kímélő tisztítószereket szerezte be (mert az öko-tudatosság már korábbi nála). Azért sem lehetett hátraarc, mert a volt szponzora egyszerűen mocskolni kezdte a mi cégünket. Több se kellett neki…
Szalámi effektus
Azaz, dehogynem. Még néhány terméktapasztalat, hogy a gyomorfekélye helyrejöjjön az olajfától, kalciumtól és társaitól, s Zoliék kiváló hozzáállása. Tőlük tanulta a szalámi effektust is az újak megközelítésénél. Ami azt jelenti: nem egy rúddal kell ledugni egyből a torkukon, hanem szeletelve kínálni, ízlésesen… Így bővült a hálózata Zsizsinek a maga csendességében, mert, minden „ígérete” ellenére azért csak továbbadta a sok jó tapasztalatot.
Gábor megszólal
Aztán egyszer csak megszólalt Gábor. (Zsizsi szerint ez ugyanis ritka eset, de akkor súlya van!) Azt mondta, még 2010 környékén, amikor épp egy „nagyhajós” céges verseny volt kiírva: ha ez ennyire jó, akkor csináljuk meg, s ne vacakoljunk tovább! Nem meglepő: ott voltak a földközi-tengeri luxuskörúton, persze Zoliékkal, és például Lőrincz Jánosékkal együtt, ami újabb megerősítés volt az úton. Az úton, melyen a kapcsolatépítés náluk folyamatosan az első helyen van, és az újak segítése, a törődés – hogy mindig visszatérjünk a cikk bevezetőjében megjelölt témához.
Alapkérdések, tervek
Mint Zsizsi mondja: három alapkérdésre kerestetik folyamatosan a választ a jelöltekkel: miért, hogyan és mit? S mindenkire igyekeznek rászabni a Biocomot, aktuális vágyai szerint. S hogy mik az ő céljaik? Év végére 30 ezer pont. Punktum. Ehhez a közbeeső tervek is megvannak: júliusra 20 ezer. Amihez havonta kell kétezret fejlődni. Úgy, hogy most tizenkettőnél járnak, ami szépen le van bontva heti háromezerre. Egyszerű ez… Különösen úgy, hogy szerintük már a kulcsemberek is adottak a feladathoz.
Leendő vezetők
Büszkén meséli, hogy szerte az országban kiváló barátokkal dolgoznak, mert – közbevetőleg fogalmazva – általában ilyen lesz a kapcsolat jellege, akár felhasználó, akár üzletember válik a friss csatlakozóból. (Legutóbb pont egy közös pörköltözésre készültek a csapattal, mikor hívtam őket…) Örömmel sorolja a neveket, akik egyre sikeresebbek. Például fia, Krizsán László, aki már Budapesten él és fiatal, lendületes csapatot épít ott is. Szívesen említi a gerlai Szász Veronikát és Bogdanov Krisztikét, „a fényesi lányokat”, aztán a szigetszentmiklósiakat Surányi Ági vezetésével. Kurta Andrea Gyulán alakít nagyot úgy is, mint természetgyógyász, dr. Szetteli Éva Cegléden és környékén, de Gyomaendrőd térségében is dolgozik, a vésztői pedagógus csapat pedig példaértékű munkát végez Kovácsné Editke és Lőrinczné Gyulai Márta vezetésével – s a lista messze nem teljes.
Rend a fejben
A cikk viszont úgy teljes, hogy megemlítjük: sokat köszönhetnek a testvérágaknak, akiktől szintén sok tanítást kapnak. (Amit aztán igyekeznek gyakorlatba helyezni, és továbbadni.) Ahhoz pedig, hogy a fej is rendben legyen (mert ez a legfontosabb!) rendszeresen kapnak útmutatást Ferenczy Lászlótól, aki szívesen adja magát annak ellenére, hogy testvérágról van szó. Hit, meggyőződés és céltudatosság – ezeket kapják folyamatosan Lacitól. A regisztráltjaiktól pedig jó visszajelzéseket az állapotfelméréseket követően javasolt kúrák után is: érdemes a Biocomot választani! Ők már évek óta tudják. S nem csak a bőrükön, hanem a pénztárcájukon is érzik…
További sok sikert hozzá!