Ha január, akkor kulcsember találkozó. Itt volt az idő a jövőtervezésre, a célok konkretizálására, s átbeszélni olyan fontos fogalmakat, mint a mélységépítés és olyan lényeges témaköröket, mint az eladás, a törzsvevői kör kiépítése, a termékforgalom növelése. A Molnár-ág vendége volt Kovács Zoltán hálózatalapító, mindannyiunk üzleti tanácsadója. Ezekben a témákban ő tanította a szegedi központú csapat határin innenről és túlról érkezett tagjait, 25 éves gyakorlatából merítve.
Álljon itt néhány fontosabb gondolat azok kedvéért, akik nem voltak ott, de a kulcsszavakból kaphatnak útmutatást:
– A célok jó megválasztása
– Tűzoltás helyett hosszú távú stratégia, amelyet a célok vezérelnek
– Tervezés: prioritások felállítása, betartása
– Éves üzleti terv készítése
A sikeres embereknek olyan szokásaik vannak, amelyek segítik őket a célok elérésében. Jöjjön egy kisebb lista erről Biocom (üzleti) szemszögből.
Kulcsember-szokások:
1. Naponta legalább 3 embernek beszél az üzletről, termékről.
2. Heti 2-3 infót tart újaknak.
3. Minden rendezvényen ott van.
4. A vállalt, tervezett feladatokat elvégzi, ezekről beszámol szponzorának.
5. Folyamatosan növekszik, duplikálódik a megfelelő elvárásokkal.
A törzsvevői kör kialakítása és az eladástechnika alapjai:
– A legfontosabb kideríteni a vevő igényét! Mikor tudsz eladni? Ha a vevő akarja.
– Mi mozgatja az embereket?
– Mindig előnyöket adunk el!
Rend a fejben és lélekben
A nap másik tanítómestere Molnár Antal, az ág vezetője volt, aki „A növekedés kulcsa: új üzlettársak sikeres indítása a Biocom üzletben” címmel tartott előadást.
Mondandójának lényege a rendtevés fejben és lélekben egyaránt:
– Ahhoz, hogy hatékonyan és jól tudj indítani embereket az üzletben, a hitednek rendben kell lenni!
– Tölts magadba hitet, hogy te is meg tudod csinálni ezt az üzletet!
– Nem elég a fejedben, a lelkedben és a szívedben is rendnek kell lenni.
– Dolgozz magadon, legyél nagyon elfogadó!
– Ez egy vállalkozás és nem egy próbálkozás!
– Kérd a szponzorod idejét!
– Csak te tudod sikeressé tenni magad!
Indíts jól!
Néhány konkrét teendő az üzleti indítás kapcsán:
– Minden beiratkozóval a regisztrálás után legkésőbb 1-2 napon belül le kell, hogy ülj!
– Mutass neki jövőképet, tájékoztasd a regisztráció adta előnyökről, lehetőségekről!
– Mindenkit ellátunk eszközökkel: CD-k, Egészségkönyv, stb.
– Azzal, aki az üzletben akar indulni, tisztázzuk a célokat.
– Megbeszéljük a jövedelmi elvárásokat és folyamatosan összedolgozunk vele.
Az lehet sikeres a Biocom üzletben…
1. … akinek van egy álma,
2. … aki ragaszkodik hozzá,
3. … s aki megteszi a munkalépéseket.
A hálózatépítő hosszú távú sikereinek a titka:
– Vannak törzsvevői
– Rendszeresen vannak új belépői
– Érti és építi a szélességet és mélységet
– Megtanult jól indítani új munkatársakat
– Megtanult jól háziinfót tartani
– Tud alkalmazkodni másokhoz
– Ismeri az egészséges alázatot
Végezetül: ez egy szakma! A Te kiállásod meghatározó lesz! Eladás vagy jövőkép a családoknak? A döntés a Tiéd…
Amennyire az ágvezető köszöni a nap főelőadójának, Kovács Zoltánnak a tanítást és mindenkinek a részvételt, annyira köszönjük mi neki, hogy megoszthattunk, még ha távirati stílusban is néhány alapvető gondolatot a témából. Aki érti, annak jó lehet újra átismételni, egyben ellenőrizni magát. Aki még nem, az pedig törekedjen arra, hogy ott legyen a következő találkozón vagy egyszerűen hívja fel kezdetként a szponzorát…
(Zárszó megerősítésként, kommentár nélkül, Molnár Antaltól: „Legyetek gyémántok mi is azok lettünk!”)